Alla är vi bra på olika saker

Själv är jag grymmast i världen på att äta. Framför allt bröd. Jag vet inte vad det är med Hässleholm och mammas välfyllda kök som gör att det känns som att jag precis kommit hem efter två månader i svält. Det går inte att sluta. Tur att vistelsen är tidsbegränsad. Att jag kan tänka "imorgonåkerjaghemochdåärdetslutpåfrossandet" och ta en rostmacka med ost och marmelad till. Det är framför allt sånt som jag aldrig äter hemma jag får ett totalt turbosug efter här, som rostmackor. Jag har de senaste åren rostat ca. 10 mackor i mitt eget hem. Det säger sig självt vilket ottroligt behov min kropp har av snabbat kolhydrater då.
Igår var det finkultur på österlen som gällde. Och vi lyckades faktiskt pricka in mestadels finkultur tackvare mammas homie birgitta som visstevadhonsnackadeom. Lite keramik blev det dock och i nio fall av åtta tycker jag keramik är typ skitfult så äver på 2007 års konstrunda. Att åka på konstrunda innebär även flaschig picknick med fetaost och pestopastasallad med nybakta bullar och vimögelost. Intaget i full storm vid en liten bänk i hamnen i Vik. Ska det vara så ska det vara ordentligt och viss frös vi men desto trevligare att sätta sig i bilen igen sen och åka vidare. Som påskpresent i år gav vi oss att sluta tänka på klimatförändringarna under en dag. Det var vi värda.

Kommentarer
Postat av: ida

jippi! det ser trots allt ut som att det blir en lund-sommar för mig det här året! hur går det med ert lägenhetsletande? puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback