Att leva sitt liv igen

"Efter fyra dagars vacuum i himmelriket som kallas något annat än mitt vanliga liv var det så idag åter dags att fightas med en 23-årings vardagsbekymmer igen. Jag hade hjärtat i halsgropen när jag åkte tåget hem och kunde knappat andas när jag kom hem. Ångrade bittert att jag inte stannade kvar i den trygga, skyddade Hässleholmsvärlden där ingen kan komma åt mig, ingen kan se mig och där det inte spelar någon roll hur jag ser ut. Nu plötsligt dyker alla måsten och tvång upp igen, det fungerar inte längre som ett lugnande medel att skjuta upp saker till morgondagen och tänka att allt blir enklare att ta tag i då, för att inte tala om roligare."

Ovanstående citat är hämtat från ett utkast jag började skriva på i söndags vilket är ett tydligt exempel på att denna bloggportal är alldeles för liten för sitt antal användare eftersom det i många fall kan ta multilång tid att publicera sin text på kvällarna. Ska man behöva vara arbetslös/student och ledig på dagtid för att få dela med sig av sina fantastiskt intressanta tankar?

Jag börjar bli en del av inventarierna på USiL nu. Till och med till den milda grad att jag får arga blickar från undersköterskorna om jag sitter ner och något patient ringer på klockan inifrån sitt rum. Det är faktiskt inte min uppgift som student att avlasta ordinarie, avlönad personal utan att faktiskt hänga med sjuksköterskorna. Tror dom att det är så himla roligt att sitta och lyssna på ena halvan av ett telefonsamtal med en kommunaltant ang. hemtjänstplanering och veta att jag ska lära mig att telefonsamsas med kommunaltanter? Skulle inte tro det. Men, som den anpassningsbara fjant jag är så springer jag iväg och torkar lite slem eller bär kassar åt nån tant utan varken höns eller hönsnät hemma för att sedan snabbt vända på klacken och snabbt gå tillbaks till trygghet på expeditionen och hoppas att det ser ut som att jag precis kom på något jävligt viktigt ärende. Jag vill inte veta att den dementa tanten bad mig flytta runt på någon annan patients tillhörigheter och att dessa plötsligt är efterlysta av hela personalstyrkan.  

Kommentarer
Postat av: ida

ja, jag vet ju inte om jobbet ännu, men jag ska dit vid tre idag. spännande. det är på esprit på nova.

det är en fyra på vildanden som vi ligger bra till på. inflyttning 1 juni i så fall. helt underbart. men vi får se vad som händer..

jag fattar verkligen vad du menar med hopplösheten inför lägenhetsletandet. det värsta är ju att när man väl börjat tänka på att flytta hatar man sitt nuvarande boende gränslöst och får man då inte en lägenhet på en enda gång känns allt orättvist och hopplöst. i know the feeling.. hoppas att det löser sig.

är du pepp inför dj:andet på lördag då?

puss

Postat av: ida

jaa! söndag kväll funkar skitbra för mig! ska jag kolla med karin också, så kanske du kan höra med emilie? jag röstar nog för hos dig, för det känns så trist att sitta inklämd på mitt rum och köket innebär ju att man får hänga med vissa andra också..

jag tror att jag och karin kommer till smålle på lördag, men det beror lite på om jag känner att jag kan låna pengar av mig själv:( men det hade varit superkul.

ska du på nationsmötet ikväll förresten?

2007-04-12 @ 13:23:06
URL: http://idamariag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback