Bästa receptet.

Just nu. Jag har precis gjort flera matlådor med världens bästa sallad för mina kommande arbetsdagar. I promise you att fräschare, nyttigare och billigare blir det knappast. Man kan äta den när som helst hur som helst och i vilka variationer som helst. Nästan. Jag skulle skippa leverpastejen i alla lägen.

Bulgur
Inlagda rödbetor som tärnas
Äpple som tärnas
Ättiksgurka som tärnas
Rödlök som hackas
Kikärtor som antingen steks i lite olja, vitlök, salt och peppar först eller som hivas i som dom är 
Strimlad vitkål

blandas. Möjligtvis ringla över lite olja. Salta och peppra. Jag skulle rekommendera att ha i någon slags nör också, förslagsvis hackade valnötter. Fetaost är förmodligen också en höjdare men då är det plötsligt inte snuskigt billigt längre.

image18



Try it!!!

Kommentarer
Postat av: ida

tyvärr är jag i kristianstad nästa lördag.. typiskt. är det jobb hela dagen idag för din del eller? puss puss

Postat av: emma

ja det är konstigt med en hel helg utan dig, men det var nog därför vi fick spelningen i onsdags. för att utjämna det hela! men snart snart så. ska försöka få tag i båda dom med lägenheterna i morgon kanske och se vad dom säger. funderade lite på den där fyran med en stund, för hon tror jag absolut ville byta iaf.

helgen skulle vara lugn men jag blev full igår ändå. ikväll ska vi nog till kb. nästa lördag - då jag till min sorg är i småländska skogarna och firar att min farmor uppnått en ålder av 75 - spelar zeigeist på värmlands, tror kerstin skulle höra av sig till dom och fråga om de behövde djs...

2007-04-21 @ 12:13:41
URL: http://disponentgatan.blogg.se
Postat av: ida

nej, det blir ingen husfest för min del. jag kände att det var lite väl oansvarigt med tanke på att jag har hemtenta. så det blir en kväll i soffan för min del. lite popcorn till det. det funkar.
btw, har du planer för den 19 maj? peter tyckte att det kunde vara ett lämpligt datum för häng med "de gamla" på korridoren.
puss

2007-04-21 @ 12:33:34
URL: http://idamariag.blogg.se
Postat av: ida

var förresten inne och kollade på er uniformblogg. så kul att ni lägger ut spellistorna. jag får verkligen skärpa mig för att inte ägna hela dagen åt att ladda ner musik!

2007-04-21 @ 12:43:36
URL: http://idamariag.blogg.se
Postat av: emma

det är sant att det ju är ganska sent, och jag vet inte om hon har kollat med dom heller.

haha. han hörde av sig alltså. men det var väl det du ville bara. jag sov inte heller hemma inatt, fick ett sms om att ses och hade verkligen inget bättre för mig, så då blev det så...

2007-04-21 @ 14:10:37
URL: http://disponentgatan.blogg.se
Postat av: ida

jättegärna! vi kan säkert hitta något kasst tv-program att slösa bort lite tid på! hör av dig när du slutat, så är du jättevälkommen! puss

2007-04-21 @ 15:17:36
URL: http://idamariag.blogg.se
Postat av: emma

hur ställer du dig till värnhem föresten?

2007-04-22 @ 19:55:28
Postat av: emma

fick svar från hon på kamrersgatan och hon hade löst så hon fick ha kvar kontraktet själv ändå. good for her, inte så bra för oss. men det dyker väl upp nåt annat. mailade och frågade hon på osbygatan med nu.

2007-04-22 @ 23:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback