Min helg är över

Redan. För min är denna dagen mer en måndag än en fredag. Två dagars ledighet är över och nu väntar tre kvällars obetalt arbete. Hårt.
Onsdagen (lördag på sätt och vis) började med tenta som gick åt skogen. Därefter var det dags för mig och Anna att ta itu med den extremt långtråkiga uppgiften att söka etiskt tillstånd för vår kommande uppsats. We love our baby men allt arbete runt omkring dödar. Sen var det dags för mig att uppsöka sjukhuset trots ledigheten för en caseuppföljning på en patient som vi studerat lite grann. Vilken ledighet, va? Kvällen var däremot festlig värre. Efter vår insats på Smålands i lördags var det nu dags att återvända. STORADANSGOVLET. Eller stort och stort. Totalmakt över musiken. Vi fick dessutom cash och taxiresa för besväret. Saker och ting börjar röra sig. Vapnet spelade och vi gjorde vårt bästa för att popa till emellanåt. Resultat ej utvärderat.
Gårdagen var inte heller någon ordinär slapphelgdag. Hängde med Anki för första gången på länge och känner att det kommer dröja ännu längre till nästa besök. Jag är inte i så stort behov av henne just nu. Hade extrema koncentrationssvårigheter igår. Hon var av samma åsikt. Att jag ska höra av mig när jag känner att jag verkligen BEHÖVER. Därefter utsatte jag mig för världens långtråkigaste och längsta tågresa till Malmö med stopp vid varenda liten grästuva på vägen. Extremt sövande. Jag lärde Karin att laga billigast möjliga sojafärssås och klådde henne fett i kortspel. "Notes on a scandal", med Cate Blanchett och Judy Dench betittades. Se den! Soffsovning och frukost med Sydsvenskan, som semester.  

Kommentarer
Postat av: emma

din stackars arbetare! men det är allt ett steg i den oändliga vägen till ultimat lycka? jag jobbar med idag, och ska nog arbeta med exjobbet ganska mkt i helgen med, men klart inte lika synd om mej som om dej darling!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback