Påsklovnästan

Jag har tagit paus från Lund och flytt några mil norrut, ni kan alla säkert ana vart. Sjukhuset ger mig ledigt över påsken eftersom de är av samma åsikt som jag; att det är orättvist att gå obetald på storhelger. Jag tycker synd om sjuksköterskor jag träffat som haft handledare under sin utbildning  som tvingat dem att hänga på sjukhuset på julaftonskväll. Masochism.
Jag ska avgifta mig från alkohol och vara en god student som lär sig allt om akutsjukvård. Jag ska åka till Österlen på konstrund och till mormor och förhoppningsvis äta påsktårta. Det känns fortfarande som fest varenda gång jag äter något  oveganskt. Tragiskt men magiskt.
Om det är någon där ute som vet någon som vet någon som vet någon som vill byta en trerummare i malmö mot en enrummare i malmö så hojta till. Blekingska is to be abandoned.

Kommentarer
Postat av: emma

ja. genre smenre säger jag. kerstins senaste förslag är dark disco och bodyelectro. jag har typ inga förslag alls. förutom pet shop boys då... men vi borde ju svara dom från smålands så de kan skriva ut det på hemsidan.

bli inte uppgiven, jag tror boendesituationen kommer lösa sig! vi får bara hålla huvudena kalla! påskpuss

Postat av: emma

nu har jag fått två svar som verkar helt tänkbara, ska försöka ordna att kolla på måndag kanske! yejyej!

2007-04-07 @ 00:12:41
URL: http://disponentgatan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback