Workingclass hero, yes I am

Det jobbas och det slits. Två dagars ledighet måndagtisdag blev till en heldag i skolan med efterföljande springtur samt helstäddag med efterföljande träning. Städdagen var seriös till den grad att jag till och med städade under vasken, under spisen samt hade energi nog att ta itu med badrummet när jag hade fullbordat resten av mitt stora slott. Saker som dock inte blev gjorda är desamma som alltid, avdammning av rummet samt undanplockning av prylar. Således är det i köket eller på toaletten man ska tillbringa sin hemma hos mig om man kommer på besök och inte vill drabbas av någon slags bekymmer av allergiskt slag. 
Nu är jag åter tillbaks i sjukhusgängor, om än av en ganska mild grad. Dagen var inbokad med huvudhandledare som tyckte vi behövde en mindre krävande dag med tid för det jag vill ha tid med. Detta resulterade i att jag tog två blodprov vi min ankomst imorse sen hängde vi bara rundor och snackade i fyra timmar tills jag fick gå hem klockan 12.20. Jag somnade i solen efter lunchen som intogs i den fria, friska luften på innergården. Måste ha sovit i minst en timme, är fortfarande alldeles groggy.
Arbetsdagen avslutades med utomhusfika med darlingsfannyhelenakarin på allasvårtAriman. Att hänga på stan och fika är i dagsläget lika exotiskt som en fest och kräver nästan samma förberedelser var gäller klädval. Att i ett offentligt sammahang inte kunna gömma sig bakom blåa scrubskläder gör mig nästan osäker. Imorgon är det dock dags att bruka allvar igen och det känns tryggt.

Kommentarer
Postat av: emma

jag är så glad att jag laddar ner grey's anatomy, jag hade aldrig kunnat välja mellan det och top model om jag hade tv... jag var hemma hos kerstin och hängde lite, försökte koppla bort exjobbet en liten stund, för det är det som tar all min uppmärksamhet, så även 1maj. men jag har fått nys på en fest på valborg som jag tror vi är välkommna på iaf. det blir nog bra. puss

2007-04-25 @ 22:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback