Min nya livsstil.

Innebär att jag har upp över öronen fullt med bygga-bosysslor att ägna mig åt istället för att jag som tidigare inte ens brydde mig om att dammsuga eftersom jag snart skulle flyttstäda. Den taktiken gällde i två månader innan flyttavgång. Min nya livsstil innebär sällskap till frukost, att någon finns där när jag flyter runt och pysslar, inte ens behöva prata, bara vara nära varandra. Jag har även blivit av med en timmes tid per dygn då jag inte kan göra något annat än sitta på bussen, läsa en bok. Förhoppningsvis lär jag mig att utnyttja denna tiden väl efter hand. Jag tror Malmö kommer blir den finaste skiten någonsin.

Sydsvenskan är är en rolig tidning. I måndags mitt i flyttyran ringde dom och frågade om jag ville bli prenumerant igen. Eftersom jag precis flyttat gav de mig ett erbjudande om att få tre månaders tidning för 349 spänn. Då jag och Emma pratat lite löst om att skaffa morgontidning igen tänkte jag whynot? och sa ja. Hon sa att jag kunde få den från månadsskiftet (alltså idag), jag sa fine. Idag kom det ingen tidning som brukligt är första dagen på prenumerationen eftersom tidningsbärarna missar det. Jag ringde Tidningsbärarnas telefonsvarare men den sa att det inte fanns någon kund med mitt telefonnummer. Jag ringde Sydsvenskans telefonsvarare som sa att det inte fanns någon kund med mitt telefonnummer. Jag ringde Sydsvenskan för lite personlig service. Dom sa att det inte fanns någon kund med mitt telefonnummer, eller på min adress med mitt namn. Jag sa "jag vill inte ha någon tidning". Stupid paper-ho.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback