Sommaren sista helg.

På sätt och vis. Nästa helg har det hunnit bli september och höstens vindar viner redan över de skånska åkerfälten. Det blev jag varse när jag efter sommarjobbets sista arbetade dag var tillryggalagd i fredags och jag cyklade min sista tur hemåt för den här gången. Det är så fint att det finns någon hemma när man kommer hem på fredageftermiddagen. Det är så fint att äta middag tillsammans innan kvällens och nattens äventyr tar sin början. I fredags blev det en sista liten tur till Malmöfestivalen. Mitt första år som malmöbo tillbringar jag aldrig så lite tid på festivalen. Jag antar att det är så det är att vara et hårt arbetande kvinna, man är trött jämt och orkar ingenting. Juvelen på festivalens sista dag var en ganska trött historia och medelåldern i publiken låg någonstans runt 18 år. Därefter gjorde vi ett tappert försök att dricka vin i folkets park men parkvakten hade fått för sig att kl. 21 var en bättre tid att stänga parken än kl. 22 så vi fick snällt gå hem och alkoholisera istället. Som alla andra helger var Debaser det enda alternativet om fredagkvällen och till på köpet bjöd de på fina konserter, IKONS och Cut city. Cut city var bandet vi helst ville se men IKONS var sjukt mycket fetare. Jag hade i förväg satt ribban på en ganska vuxen kväll med lite öl och tidig hemgång. Det blev helt tvärtom. Mycket öl och hemgång enligt sedvanlig tid när Debaser stänger. Till på köpet blev det tre cigg i ett mycket svagt ögonblick, jag som varit så stolt hela våren!!!! Men idag börjar mitt nya liv och ciggen är no more. 
I lördags var det stora konsumtionsdagen för uniformkollektivet. Vi har till slut tagit tag i oss och investerat i tidernas sjukt vackraste mixer så nu kan vi börja utveckla våra skills och bli sjukt grymmare än vad vi redan är. 
La inflyttningspartaj var en grymt trevlig tillställning med mängder av schyssta människor och fina presenter. Som krona på verket blev det såklat Debaser för att uppmärksamma våra gäster på hur sjukt ingen tid alls det tar att gå dit. Kön skitlång som vanligt men som vanligt är det alltid några smarta folks som går i förväg så man kan parkera sig med dem i kön och således slipper en extra halvtimmes väntetid. Debaser bjöd på konstiga telefonsamtal, närhet och dans. Som krona på verket fick kb stå för finalen innan suget efter Donaubullar blev för stort och vi kände oss manade att bryta festen och gå hem.
Igår, söndag, försökte vi skaffa internet till min dator men den är en stor jävla idiot så jag har på allvar börjat fundera på att skaffa en ny. Jag orkar inte med alla helvetes problem som uppstår ständigt ständigt. Frågan är ju vem som skulle finansiera en nya dator men det får väl framtiden utvisa.

Kommentarer
Postat av: scarface

det var så himla nice på er fest..bästa hemmafesten på läänge. alldeles lagom och bra. å sen är det bra energi i din lilla familj man känner nyförälskelsen i väggarna och man vill nästan flytta in på soffan. och vara i det
tillåmed kisen är lovely.
puss

2007-08-27 @ 20:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback