Den långa veckan.

Soon to be over. Jag sitter ensam i mitt kök och undrar lite hur sambon lyckades smyga iväg imorse helt obemärkt. Och jag undrar vad som fick henne att hoppa fantastiskgrötfrukost och ta med sig mackor till jobbet istället. It just dont makes any sense. Sista uppsatsdagen för den här gången. Lördag-söndag-vila. Klassittning, sista natten med gänget. Ett gäng som precis hunnit lära känna varandra. The end is the beginning och snart är några av oss kollegor på någon sjukhusvärdering. Andra kommer jag aldrig mer träffa efter den 18 januari. Jag tror inte att jag insåg, för snart tre år sedan när jag började den här utbildningen, att det skulle komma en dag då jag inte längre skulle tituleras student. På något sätt har den titeln kännts evig och konstant. Men ack, vad jag har bedragit mig. Snart börjar det långa äventyr som kallas arbetslivet. Shitman

Kommentarer
Postat av: emma

oh darling, att jag kan skapa sådana morgonmysterier, hihi. det är mina tysta små steg som göret. hann inte äta gröt idag, skulle ju åka bussen så jag kom i tid och kunde sluta i tid, men jag orkade inte masa mig ur sängen förän typ en kvart innan bussen gick.. så det fick bli hissmacka. och utan panisk ryggvärk! fantastiskt, sov mycket bra inatt. hoppas madrassen i helgen inte tar mig tillbaka till handikappsstate. nu måste jag rusa till bussen. pusspuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback