Att hålla fanan högt

Igår hade Karin inflyttningsfest i sin flotta våning i Malmö, det var en liten men trevlig skara människor som slöt upp. Det blev mycket dillchips och det är ju faktiskt det bästa med helg. Ingen utgång var planerad från början, men som brukligt vid dessa tilfällen är ju att utgång börjar planeras under kvällens gång. Det slutade med att majoriteten an någon anledning fick för sig att Inkonst är ett lämpligt ställe att svänga sina lurviga på. Det tycker inte jag. Trots att jag hatar nattbussen och den långa kyliga promenaden hem så hatar jag Inkonst mer och känner stor solidaritet med Emma och Kerstin i vårt  "viskaintegåtillInkonstpåmyyycketlångtid"-kollektiv, vilket resulterade att jag retirerade från festen i förtid. I feel old.
Idag har jag gjort en konsumentundersökning. GB har precis som många andra gamla välkända varumärken börjat göra allvarliga utsvävningar kring sina klassiska produkter. Denna vinter har de fått för sig att "Sandwich
Lussebulle och Pepparkaka är precis vad svenska folket behöver för att göra sitt liv liiite roligare. Mitt liv är lika roligt med GBs vanliga sandwich. Lussebullen smakar mer saffran när man rapar efteråt än när man äter den och ser beige och tråkig ut. Pepparkakan är inte alls lika god som vanliga pepparkakor med vaniljglass. Jag förstår inte varför detta helgerån av ingen anledning alls. Dumma dumma GB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback