for free is for good

vad är det som gör att gratis alltid är gott? eller åtminstone värt att stoppa i munnen? idag bjöd dygnet runt mig på gratisbio (jag tror han är åtminstone liite intresserad). Filmen hette sherrybaby och kommer ha premiär på SF på fredag. Nu kommer vi till det intressanta. När jag i mitt huvud försöker författa ihop ett snyggt omdöme av filmen så att man någon gång kan få känna sig en i gänget med Jan Aghed på Sydis, Orvar och övrig elit, kan jag inte låta bli att lägga vikt vid att den är GRAATIS. Sen när blev allting så satans jävla relativt jämt? Relativt är ett av de tio mest frekvent använda orden i mitt vokabulär. Med tanke på att den var gratis var den himla bra.. jag blir trött på mig själv. En annan faktor som förstör för min hjärnprocess är att den gick på SF, och i relation till vad som brukar gå på SF så var den jättebra. Denna biografkedja brukar ju i övrigt mest visa pixarfilmer och Hollywoodproduktioner som aldrig hade fått se dagens ljus om inte den industrin hade haft alldeles för mycket pengar. Världens snyggaste Maggie Gyllenhaal fixar dock vilket biff som helst och det är min fulla övertygelse att den hade varit bra även utan gratisheten och SFheten. Imorgon kommer jag förhoppningsvis ha battlat fördigt med mina tankar och kommit fram till om jag vill rekommendera den eller ej.

Kommentarer
Postat av: ida

så du gick i alla fall. vad bra! synd att jag inte kunde hänga på!

2007-02-07 @ 13:24:41
Postat av: ida

nope, jag har inte smugit med den, den är bara alldeles sprillans ny. det är därför!
men varför ska ni laga maten? är inte det 6m:s grej? fattar att du är trött på det. det är dessvärre jag också. jag gick inte på novischpuben ikväll för jag hade feber imorse men givetvis mötte jag lotta i trappan när jag varit på aptiten och så fick jag skitdåligt samvete. men tydligen är halva blekingska sjuka. så går det när de inte har värmen på när man är mitt ute i skogen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback