Jag och mina aprikoser

En sak ska jag tala om för er och det är att när jag väl gör någonting så gör jag det ordentligt. Och då menar jag på alla plan. Alltså, när jag går på bio så går jag minsann på bio. En och två dagar i rad. Igår var det dygnetruntblaskan som bjöd och idag var det nåt kraftbolag i Skellefteå som bjudit min mamma på en SF-biljett som i sin tur gav den till mig eftersom Hässleholm är så litet att de inte har någon SF-biograf. (Jodå, det finns en riktig biograf i stan, det är inte på den nivån att stadens biograf kallas Hasses lada och hyser rum i Hasses lada).
Idag tog jag med mina aprikoser ut på lite vallning, tyckte de började bli lite kralliga där inne i skafferiet och förtjänade att få se sig om. I början av utflykten var de 20, nu är de bara 13. Sound- och eyetrack till de sju stackarnas död blev
Parfymen - berättelsen om en mördare. Man kan ju tycka att det är en väldigt miserabel vy att dö till och det kan jag hålla med om, jag skulle inte velat befinna mig i deras lilla sköra aprikosskinn. Filmen var fantastisk filmkonst och jag rekommenderar den varmt. Jag är dock glad att jag inte läst boken eftersom det bara brukar ställa till det för sig. Boken är alltid bättre än filmen. Angående gårdagens film så har jag reflekterat färdigt och kommit fram till att jag rekommenderar Sherrybaby endast till dem som har en gratisbiljett på SF som går ut snart, dock med ett förtydligande att filmen är sjukt sevärd precis som alla andra independentfilmer i samma genre. 


mina aprikoser
de 13 överlevarna

Kommentarer
Postat av: ida

lunginflammation? fy fan vad läskigt. usch. själv börjar jag undra om det är en öroninflammation som jag har. får avvakta tills imorgon och se. förresten, är det farligt att festa om man har öroninflammation?

gud vad jag skrattade åt persikorna. du är en rolig en, du!

Postat av: ida

eller ja, aprikoser. jag hade nog persikor på hjärnan efter oc-avsnittet igår:)

2007-02-08 @ 08:46:20
URL: http://idamariag.blogg.se
Postat av: ida

jag hade redan länkat:)

jag kan gladeligen meddela att ontet i örat gått över idag. kvar finns bara locket men det känns ju hanterbart! vi får väl se hur det ska gå på lördag, det får nog bli till att ta det lite lugnt. som om. haha. förresten, känner du för hemmafest eller att gå ut? jag är pepp på att stanna hemma faktiskt.

2007-02-08 @ 20:17:12
Postat av: emma

vi får höras under dagen imorgon du, jag är i skolan på eftermiddagen men inte hur länge som helst. och jag måste ta det väldigt lungt med alkoholintaget eftersom jag ska manövrera motorsåg på lördag. men jag är sugen på fest så det ska nog lyckas!

2007-02-08 @ 22:33:56
URL: http://disponentgatan.blogg.se
Postat av: emma

konstig logik kanske där. men du fattar. vi hörs imorgon!

2007-02-08 @ 22:35:08
Postat av: ida

jag vet inte hur mycket folk som är inbjudna och så. jag hade bjudit en del, men jag tror inte att de kommer att komma för jag har blivit sjuk IGEN. har hög feber idag igen. jag lär ju vara med imorgon, men jag tror inte att jag kommer att dra hit folk, om jag inte skulle orka liksom. förmodligen får jag väl vara nykter också. det här SUGER.

2007-02-09 @ 10:48:43
URL: http://idamariag.blogg.se
Postat av: ida

oroa dig inte, kära vän. jag ska dricka lite vin och vara social ikväll. det blir hur bra som helst. jag tror att det är bestämt att emilie ska komma hit ikväll. ska skicka ett meddelande till henne nu.

2007-02-10 @ 13:00:37
URL: http://idamariag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback