Låtsaslov

En ovanligt låg sysselsättningsnivå föranleder mig att åka till Hässleholm på lite låtsassportlov. Endast en muntlig examination på torsdag står på tvångsdagordningen och den kan inte motviera mig till disciplin så här långt i förväg. Och jag aktiverar mig med sådant man ska göra på sportlov. Nej, inte på fångarnapåfortetlekipingstkyrkanellerisdansskolaidenkommunalaishallen. På en lite högre nivå. Semlor och hyfilm igår. Och en söndagsmiddag som slår den berömda steken med hästlängder, nämligen hemmagjorda vårrullar. Idag hade jag och modern planer på att utmana våra skills i automatisk biltvätt (vilka är obefintliga) men eftersom PRO hade möte precis utanför och beräknad tid (enligt oss själva) att komma till uppsteg till närmast en timme valde vi att skjuta problemet på framtiden. Eftermiddagsbio är en självklar punkt på någon slags sportlovsdagordning. Självklart då en film med många besökare i skolåldern (förortsungar) som av sina föräldrar blivit bortskämda med både popcorn, läsk OCH godis till en sammanlagd kostnad av hurmycketsomhelst. Jag och mamma skippade förtärandet helt och satsade på kondis efteråt. Sockerbulle och varm choklad på påse som gav mig ishallsnostalgin jag berövar mig själv på genom att inte åka skridskor längre. Imorgon är det dags för det obligatoriska shoppingscenariot. Vald destionation är dessutom Väla köpcenter där det är till att trängas med alla andra sportlovsshoppinghungriga människor som valt att stanna i trygga Skåneland istället för att ägna sig åt halvbrytande skidåkning i Åre. Därefter är det dags att ta sitt vardagsförnuft till fånga och sluta låtsas att jag är ledig och styra kosan mot Lund, Friskis och Skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback