remember the suffering

Denna helg innehöll något så ovanligt som lägerverksamhet. och inte vilken lägerverksamhet som helst utan i blekingska nationens regi och till skillnad från ett ordinärt scoutläger som mest handlar om att knyta så många knopar som möjligt går ju självklart studentläger mer ut på att dricka flest öl på kortast tid. för min del handlade det dock mer om matlagning än om alkohol eftersom jag börjar bli lite feg på den fronten. Och mycket mat blev det, vid 14-tiden på lördagen hade jag redan hunnit äta mer mat än jag gör på hela dagen vanligtvis, och då hade inte kvällens trerättersmeny hamnat på borden ännu. 
Helgens resa resulterade precis som höstterminens i allvarlig sjukdom för min del, jag var stundtals helt övertygad om att jag inte skulle överleva. Varför utsätter man sig för snaps och sovsäckssovande när man vet vart det kommer sluta? Jag har i alla fall kommit fram till att det ta mig tusan inte är värt det. Dock har helgen gett mig ett konstruktivt beslut och det är att jag aldrig mer ska röka en endaste cigarett mer i hela mitt liv då jag nu lever i symbios med den värsta hostan någon människa någonsin tvingats lyssna till och det säger ju inte lite. 
Söndagen är endast en dimma. Landade i sängen 12.30. Gick upp och släpade mig till konsum vid 18-tiden. La mig i sängen och vilade vid 19. La mig framför tvn vid 20. Somnade. Vaknade 21.10. Gick och la mig i sängen och somnade. Vaknade vid åtta imorse och hade väldigt svårt att ta mig ur sängen, ville helst sova vidare. Tur att jag och Anna är ett så disciplinerat par att vi trots sjukdomen inte valde att skylla på den för att ge oss en dag ledigt utan valde att ses klockan nio i alla fall. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback