efter stormen

Jodå, jorden står kvar och går fortfarande att bo på. Det kommer dock ta ett jäkla tag för mina fönsterrutor att återhämta sig efter pärsen det måste ha inneburit för dem att låta bli att gå i tusen bitar.
Jag har precis njutit av 2000-talets motsvarighet till 1900-talets söndagsstek; blå bands pulversås "ost&broccoli" samt fullkornspasta. En stort kulinariskt äventyr om ni frågar mig. Att återgå till vegetarianism efter tvåochetthalvtår av avhållsamhet från allt vad mjölk, grädde och vasslepulver heter har öppnat dörren till ett helt nytt universum. Jag skulle dock nästan vara beredd att påstå att dessa pulversåser med allt vad ost och grädde heter i stort sett skulle gå att äta även om man är vegan. Jag tvivlar starkt på att de någonsin varit i kontakt med någonting som varit i kontakt med en ko. Eller något annat slags mjölkbart djur. Förmodligen består det mest av industrikemikalier och förtjockningsmedel förtäckt bakom begrepp och termer i innehållsförteckningen som får oss att tro att det syftar till mjölk när i själva verket ingen vet vad orden betyder. Men gott och flottigt var det och den stora satsen med helt naturliga kikärtor jag kokade samtidigt åkte direkt in i frysen och ska ätas någon helt annan dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback