första lördagen efter löööning

Och precis som resten av Skånes befolkning hade jag och modern bestämt oss för att Malmö var bästa stället att göra av med lönen och lånet på. Byxbekymmer är nog mitt störta världsliga bekymmer (bekymmer som går utanför de lite viktigare sakerna som att ägget aldrig kokar lagom länge). Och byxbekymmer är ett stort bekymmer. Jag hatar butiksbiträden som hjälper mig och jag hatar butiksbiträden som inte hjälper mig. De kommer alltid fram med 1200kronorsbyxor med världens läskigaste slitningar, byxor jag inte ens skulle ta på mig om jag var byxlös i minusgrader. Hjälper de mig inte lyckas jag aldrig hitta några byxor i andra storlekar än 25/32, jag förstår inte vilken åldergrupp 25-byxor vänder sig till, det kan väl inte vara min egen? Dagens stora förhoppning var Weekday jag tänkte att finns det ett ställe i denna värld som kan ge mig ett par lämpliga cheapmondaybralls så är det väl dom. Finns det ett ställe i världen som kan sänka en människas självuppfattning till avgrunden så är det dom. För att förstå måste du befinna dig i en av deras provhytter, iförd vilka slags kläder som helst, om du tycker att H&M ger en ofördelaktig bild kommer du aldrig tro dina ögon och framför allt kommer du älska din egen badrumsspegel. Jag tänker hämnas (och oj vad dom kommer känna sig hämnade på..) genom att aldrigaldrig gå dit igen. Combination räddade mig från psykbryt och gav mig självförtroendet tillbaks samt ett par svarta cheapmondaybralllls. Tack för det televerket säger jag.

Kommentarer
Postat av: emma

ja fan för byxbekymmer. jag tror det enda sättet att tampas med det är bakfull och utan förhoppningar. jag gick in på levisstoren idag, den gamla, sjukt sliten bara för att kolla, och så var det en snygg kille som plockade lite med nåra byxor så jag tänkte att de skulle jag prova - och så kom jag därifrån med ett par acnejeans i den UNDERBARA kulören concrete! det var som de var specialdesignade. kändes det då. nu sitter de lite väl tight och är kanske liite ljusa, men köpt är köpt! vi får jämföra fynden snarast! pusspuss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback