the beginning is the ens is the beginning

Nu börjar nedräkningen på allvar. Om exakt ett år är jag legitimerad sjuksköterska om planerna låser sig som dom ska. Redan nu börjar arbetet med finalen. Den stooora kandidatuppsatsen. Men eftersom min skola är hälften på låtsas och hälften på riktigt så skriver alla i par. För mig är den ren och skär lycka eftersom mitt stackars hjärta inte orkar bära så mycket ansvar helt själv. Och med detta sagt förstår ni att jag aldrig kommer disputera. Denna lilla uppsats är tio poäng, en doktorsavhandling 160. Jag får sura uppstötningar bara jag tänker på det. Idag var det dags att anmäla uppsatsämne, som vanligt när jag och Anna ska göra något tillsammans är det sista sekunden som gäller, jag undrar om det ger oss någon slags kick att suga på karamellen så länge. Från början var vi låsta vid tanken på att skriva om något endast kvinnor drabbas av (mest jag eftersom jag har en viss förkärlek för oss). Sen blev det inte så. På samma sätt som sakerfaktisktaldrigblirsommantänktsig. Det finns bara en sak i hela universum man kan vara totalt bombsäker på och det är att originalplaner alltid kommer skrotas. Till slut. Det mina vänner, är en allmängiltig lag. Så det slutade med att vi väljer ett ämne jag inte ens två sekunder innan det spikades kunde tänka mig att vi skulle skriva om; Sjuksköterskans roll i det förebyggande arbetet mot blodsmitta. Ingen skriver om det trots att det är sjukt viktigt eftersom HIV och diabetes typ 2 är liite ballare. Men jag och Anna är ta mig tusan sjukt peppade. På att skriva en uppsats. Det trodde jag aldrig. Och vi kommer väl hata det och varandra med jämna mellanrum och till slut kommer det nog inte ens finnas ett mellanrum mellan hat och hat. Jag räknar dock kallt med att jag och Anna mest kommer tycka om varandra.  
Annars. Ikväll är det White Rose Movement på kb. Exotiskt att åka buss en måndag. Träffa Emma en måndag. Överhuvudtaget träffa Karin. Inte lika exotiskt att åka nattbuss och landa i kylan och bli beslagatagen på vägen hem för att jag inte har några cykellysen trots att jag införskaffat två olika set denna säsong. Jag väntar på att jag ska känna mig tillräckligt fördelaktig för att fota mitt nya fina hår.

Kommentarer
Postat av: cree

jag som trodde det var onsdag idag? :-p have fun darly!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback