unpartied weekend

Välbehövlig vila. Shopping, god mat och häng med modern. Som kronan på verket, svansen på grisen, ett allldeles alldeles fullt tåg hem. Jag satt som en luffare med alla mina grejer precis vid dörren och precis som i vargvinterkylan på väg hem från malmö i onsdags så räddade "Explosions in the Sky" livet på mig. 
Nu börjar det brinna i projektplansknutarna. Förra veckan var mental lekstuga jämfört med hur läget är nu. Nu ska vi plötsligt prestera, tänka, använda några andra celler än muskelcellerna (jag och Anna är närmast religiösa i vårt friskissvettande). Det är hårt må jag säga men vi är ganska bra på att vara stolta över våra prestationer efteråt, om det så handlar om att lyckas ta sig hem från skolan eller skriva en uppsats, så det är väl det man får ha i åtanke antar jag. 
Ikväll är det svenskt folkhemsstuk som gäller med avancerad lasangematlagning (ja, jag ränkar lasagne som en svensk maträtt man fååår adoptera) och bullbak. Bullbaket är jag mindre peppad på, är mätt, inte sugen på bröd, kommer inte äta av det, det är tidskrävande och kommer ta stor plats i frysen. Men jag gräver stora hål i min ekonomi av olika materialistiska anledningar så det gäller att spara där sparas går och bröd är dyyyrt. 
Den välbehövliga vilan leder mig osökt in på att jag börjar känna ett stort sug efter välbehövlig alkohol och jag hoppas stort att mitt samvete kommer tillåta mig att dyka upp på min gamla lilla korridors fest på onsdag. Jag behöver den, frågan är vad min och Annas lilla projektplansbebis behöver.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback