Å,Ä,Ö - hemma!

Till slut slipper man då ägna första halvtimmen framför datorn åt att orientera sig pa tangentbordet och svära över att alla bokstäver bytt plats och att snabela inte ser ut att existera. Jag har varit i Sverige nästan ett dygn nu. Känns fint, särskilt som jag är hemma i Hässleholm och bli omhändertagen av min kära moder, men alltså Amsterdam i mitt hjärta vad jag skulle kunnat stanna forever.
Efter älskade öststat blev det intesåälskade turiststad München. Har man under tvåochenhalvveckas tid ägnat sig åt att titta på vackra byggnader behöver man lite mer än endast det för att fascineras. Framför allt hade vi behövt bättre väder och jag hade behövt ingen dödsblåsa på vänster lilltå vilket bidrog till att jag haltade runt i staden som en annan krympling.
AmsterdamAmsterdamAmsterdam. Världens underbart. Kanaler med båtar och små lutande skeva hus runtomkring och broar och alltärenromantiskidyll. Och så mycket vackra, söta bögar och flator och hundar. Och så himla svårt att hitta och så mycket omvägar och ingenkartaivärldenhjälper. OhmyGod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback