Konsumtionshoran

Det händer ofta att jag äcklas och förfasas över olika ting och företeelser i världen. Till exempel svält, fattigdom, diverse saker på mitt jobb och hallonsylt på ost- och skinkpaj. Det senaste i raden av saker jag äcklas över är min inre tillfredsställelse över att få konsumera. Om det så bara är lite toapapper och en liter filmjölk, och inte alls något spännande klädesplagg som får mig att se ut som Angelina, så känner jag migh nöjd och glad efter att få ha betalat mina varor. När jag tänker på "alla" pengar (det är inga massiva summor vi pratar men ändå) fantiserar jag om alla fina möbler, telefoner och klänningar jag vill ha. Så himla äckligt. Igår gick jag in och jobbade klavificerad övertid och kan se den fina tapeten framför mig jag vill köpa för exakt de pengarna. Klimatet är uppfuckad, världen svälter och folk som slutat svälta vill vara med och konsumera som vi gör. Jag hoppas jag och mina eventuella framtida barn hinner dö innan det går åt skogen totalt. Plis God.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback