Hamburg by night, sickness by day

Sa var man i Prag. Saker och ting gar minsann aldrig som man tankt. Taghelfvetet sket sig fran forsta borjan. Vi fastnade i Kolding i den danska obygden i tva timmar istallet for bekvama nio minuter. Alltsa blev det inget nattag till Prag fran Hamburg utan 8 langa timmars vantan i Hamburg. Pa McDonalds. Ja, vi tillbringade timmarna mellan 00 och 06 pa McDonalds, de andra timmarna satt vi ute pa marken och drack ol, alternativt tog en promenad runt stationsbyggnaden. Det var ganska manga som korde samma strategi som vi och under sa pass manga timmar hinner man skada ett och annat. Nar vi val befann oss pa ett tag igen sov vi som sma grisar och dem vi skulle dela kupe med gick inte pa forran langt senare. Mina halssmartor som borjat under natten blev varre och till slut orkade jag knappt prata. Stackarstackars Karin. Jag tankte halsfluss och dackad i en vecka men vagade inte saga det. Vart hostel i Prag ar jattejattefint och ligger mkt centralt. Dom var jatteskona sangar och jag tillbrigade timmarna mellan 14 igar och 09 idag i min. Fyfan vad jag bara ville ligga hemma i min egen sang och svettas. Imorse ansag jag det vara dags att ta tag i problemet och ga till doktorn. Jag vill bara bli av med smartskiten. Gissa hur lang ko det var. Ingen. Jag fick fylla i lite papper och inom ett par minuter satt jag inne hos varldens snallaste lakare. Det var en bakteriell infektion som jag hoppats pa sa jag fick antibiotika och en spray som smakar skit. Allt till den mycket blygsamma kostnaden av 600 spann. Hoppas fa tillbaks lite pa min forsaktring dock. Nu hanger vi pa stan och jag mar ganska bra, vill bara ata glass och yoghurt dock, vilkent ju i och for sig inte ar helt ackligt. Imrogon ska vi dra vidare till Bratislava. Puss pa er.


Kommentarer
Postat av: emma

oh, honey - inte ska du vara sjuk ju!
nu ska jag göra en islatte och äta lite jordgubbar och förbereda mig inför ikväll. kommer sakna dig vid skivspelaren.
hälsa karin pusspusspuss

2007-06-13 @ 16:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback