Jag skapar tradition

Hädanefter fastslår jag enligt Lizas rikes lag att varenda nationaldag ska firas på liknande sätt som denna. Med en liten klausul (jag vet egentligen inte hur man använder det ordet men man måste våga) för de nationaldagar under mitt yrkesverksamma liv då jag kommer bli tvungen att upprätthålla den svenska sjukvården på en någorlunda fungerande nivå. Dagen började med att jag istället för att gå ut och gå en runda innan frukost stannade kvar i sängen. Tänkte att om jag klättrade lite med fötterna på väggen så räckte det för att gröten skulle bli lite extra god sen. Det funkade sådär. Sen kom modern över som under gårdagens telefonsamtal envisades med att hon skulle hitta hem till mig fotvägen från Lund C, jag tvivlade sådär mycket men man måste ge sina nära och kära en chans. Hon tog en vända runt Tetra Pak men sen stod hon plötsligt utanför dörren. Jag tycker det är bra gjort. Rätt vädersträck hade det ju blivit och nästa gång blir det säkert felfritt. Man lär ju sig som bekant av sina misstag. Eftersom rödaledigadagar tyvärr medför att centrumhandel tar ledigt (hallå, orättvist liksom) så fick det bli Nova. För det enda som är kul är att konsumera. Modern skrapade ihop allt på sin lista. Jag lyckades sådär. Jag gick miste om en sak men köpte en annan som bonus. Tänkte att söndagar nog är rätt dag att leta shorts. Jappjapp. Sen blev det Botaniska trädgården alla blommor var fina men det var äckelpäckelväder så vi köpte Ramlösa på Challes som ligger vid Malmö Nation men trots det så kostade det inte jättedyrt, dom borde passa på att casha från bratsen. Vi åt glass i stora lass. På fel torg där man borde dricka öl. 
Dagen tar inte närmelsevis slut där. Jag har hunnit sova, hämta nästa gäst på stationen, irrat runt på Malmborgs utan att komma hem med något att göra något vettigt av. Sen har jag ta mig fan lyckats gå in till stan en gång till. Lunds stortorg och falafel är ta mig tusan ett lika säkert kort som salt på popcornen. 
Nu är jag alldeles ensam och övergiven men lika glad för det är jag. Imorgon ska jag redovisa mig till finalpoänget på denna termin och sen är det freedom for life. I alla fall för treochenhalvvecka.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback