Ljubljana alskade oststat

Nu har vi solat och badat oss sonder och samman. Efter fem dagar i vacuum fran omvarlden (mycket valebehovligt sadant) var det igar dags att tagresa lite igen. Forst Zagreb men bara for ett par timmar sen var det dags for skrammelnastan sa man kanner sig som boskap-tag till Slovenien. Vackertvackert land. Massor av berg och dalar och vattendrag. Vi kom hit sent pa kvallen sa vi har inte sett sa mycket an men dom slovenska invanarna ar snygga som tusan. Vi bor i ett stortstort hus som rymmer 600 pers, det ar ett gammalt studentboende for collegeare. Fult som stryk och lakanen har ost-monster. Men frukost ingar och jag at tills jag spydde. Nu har vi fixat resten av var tid i Europat, inatt blir det munchen sen blir det amsterdam sen bli det Sverigeland!! Nu ska vi ut och kolla in omgivningen och aka hiss pa ett berg.
 
For er som jag lyckats lura i att jag ska flytta forsta juli kan jag tala om att det var en ren och skar logn. Forsta augusti blir det. (kan aven visa sig sedan att detta ocksa ar bag men just nu ar det sanning. Overlevnadssanning.


Kommentarer
Postat av: ida

visst är ljubljana underbart? har jag berättat att jag varit där flera ggr? har ni varit i maribor också?
när kommer du hem förresten? jag tycker att det är dags.
puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback