Det stora MAllVAret

Idag tog det stora nioveckorsallvaret sitt avstamp. Jag ska nu inte längre ägna mina dagar åt sömniga föreläsningar och lärarförakt. Dagar då kafferasten är den största festen som erbjuds. Nu ska det tas blodprover, sättas PVK, V-sond och kateter. Det ska delas läkemedel, ges sprutor och åkas på undersökningar. I love my universe även om jag aldrig är så vettskrämd som nu.
Idag när jag var på Netto ville mannen före mig i kön köpa 50 st. 200 grams Marabouchokladkakor som var veckans klipp och bara kostade 2 för 20. Jag undrar om han i sin tur hade tänkt sälja dem vidare eller om han bara har en väldigt stor och chokladälskande släkt. Men han fick inte köpa dem eftersom det var max 6 per hushåll som gällde, då nöjde han sin ilsket med sex stycken schweizernöt. Jag skulle inte heller banga ett skafferi med sex chokladkakor i.

Kommentarer
Postat av: emma

så himla mycket konstiga människor det finns i den här världen du! hoppas din jobbdag var bättre än min, jag fick cykla hem igen så fort jag kom dit. suck. kerstin skulle föresten bränna skivor ikväll och sen maila oss vad hon tagit med. pusspuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback