I love my future

Inte ofta alls jag får tillfälle att yttra dessa ord, kanske är detta första gången. Idag har jag fått ta två blodprov (varav ett på en svårstucken patient och ni förstår inte vilken lycka det är att lyckas!) och vara med när de satte en dialyskateter (kan det heta så?) i ljumsken på en man. Det var läskigt må jag säga. Två gånger stack mr. läkare fel och hamnade i en ärtär. Då sprutar det blod vill jag lova. Tänk att det är såna här fantastiskt spännande saker jag kommer få tillfälle att syssla med under mina arbetsdagar resten av mitt yrkesverksamma liv. überfantastisch. 
Min förmiddag var också i bästa slaget med alldelesalldeles av mig själv, Liza, nybakta bullar till förmiddagskaffet.bullar!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback