Skifte

Igår hade jag min första praktikdag på ny avdelning. Nu är det akutsjukvård på en mycket lägre och mindre akut nivå är det varit tidigare. Herregud vad min sociala kompetens sätts på spel av att gå fram och tillbaks till olika arbetsplatser på det här viset. Käckhet så det förslår. Allt för att bli accepterad. Snart är det dessutom dags att börja slåss för en plast i gänget på KAVA också. Pust.
Frustrerande att byta handledare och ingen som vet vad man går för "har du varit med och tagit blodprov innan?" "Eh, ja, jag har tagit blodprov kanske 50 gånger minst". Tänk att jag rätt och slätt sitter ihop med en och samma person 32 timmar i veckan i 6 veckor. Trivs man inte med varanda lär det ju vara det största helvetet man kan uppleva. Men jag tror att jag och Ingela ska komma riktigt bra överrens.
Igår träffade jag en av de där personerna man måste förneka att de finns för att våga leva sitt liv som man känner för. Han hade de flesta sjukdomar och käkade väldigtmycketläkemedel. Han tyckte det var OK att köra lastbil proppad med piller även om det kunde innebära att han hade lite problem med att hålla rak kurs. Skrämmande. Och han är ju inte direkt den enda..
Igår kände jag doften av nyklippt gräs för första gången denna vår. Det rusar i kroppen och jag kan känna mig alldeles lycklig av bara en sån liten sak. Lite löjligt men ändå fint på något sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback