Helfvetes smartass

Idag fann jag mig vara en fullständig omedveten konsument. Eftersom jag åt mig själv ur huset igår var konsum det första jag upplevde när jag vaknade imorse, innan jag åt frukost. I den förvirring som kan uppstå när man blandar någon slags ynkligare version av en infektion och vanligt förekommande morgontrötthet med lågt blodsocker lyckades jag köpa KOKKAFFE (vilken jag knappt har en hum om vad tusan det är för något) istället för vanligt bryggkaffe. Och eftersom jag vanligtvis ser mig själv som en medveten konsument så var detta kaffe både kravmärkt och fair trade vilket innebär att jag inhandlade det till en kostnad av 33,50 SEK. För att göra eländet ännu lite värre så uteblev inte bara mitt morgonkaffe utan misstaget uppdagades såklart när förpackningen redan var bruten. Således kan jag inte lämna tillbaks varan och få normalt fungerande kaffe, vilket i sin tur leder till att mitt samvete inte kan tillåta mig att köpa nytta kaffe på minst fyra dagar, vilket innebär att jag kommer vara ledsen i fyra dagar. Om det är någon som läser det här som vet vad kokkaffe må tänkas vara för något och som av någon anledning även har användning för det för gärna höra av sig. Jag bjuder.


Kommentarer
Postat av: Herr Kaffe

Men koka då? http://www.kaffeinformation.se/page.asp?id=koka

2007-05-20 @ 23:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback