Sickness got me

Min kropp har till slut sagt ifrån, tröttnat på att jag aldrig tar det lugnt och slappnar av. Redan i onsdags började den kinka och blev trött och seg. Men jag är en führer och tvingade den till skolan och till friskis. I torsdags gick den än mer på sparlåga men jag tyckte att jobb och pengar kändes viktigare. När jag kom hem från sjukhuset på kvällen somnade jag nästan direkt, klockan 21.30. Trötta, trötta kroppen.
05.45 fredag morgon ringer klockan och det är dags att vara hurtfrisk och käck återigen. Kroppen anstränger sig och låtsas att den mår bra vilket leder mig till ett halvintensivt styrketräningsprogram efteråt som grädde på moset. Som ett litet rött bär på grädden var det sedan dags att bege sig till Malmö för unformhäng och spelning i Vinylbaren. Jag trodde stundtals att jag antingen skulle svimma eller kräkas men lyckas hålla mig till ingetdera. Vi börjar komma någonstans nu, apparaten har blivit vår vän. Som en liten tandpetare genom det röda bäret var det klockan 04 inatt när Vinylbaren och KB stängde var det så dags för EFTERFEST!! Not my best friend men jag kan sällan säga nej av rädsla för att missa något extra special. Det blev dock vatten för min del, ingen ide att börja på spriten klockan 5 på morgonen när man inte gett den en chans tidigare. Tillsluttillsluttillslut var det dags för mig av avsluta dagen och sätta mig på bussen hem i sällskap av ett par bullar från Donau som befann sig i min mage innan bussen lämnade Malmö. Klockan 0650 imorse, efter 24 timmar och 55 minuters i vaket tillstånd lade jag mitt huvud på kudden och somnade. Ikväll är det fest med kära gamla korridorgänget, fast i en annan del av stan, än där korridoren befinner sig. Jag är mycket tveksam. min kropp är mycket tveksam. Och det finns en viss möjlighet att jag stannar hemma och äter mig ur huset istället, jag är redan på god väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback