The day of the calici

Min dag är redan flera timmar gammal. Jag har rest iväg och kommit tillbaks och fixat sånt som ska fixas. Eftersom detta var supposed to be sistadagenfoverer på prakiken men det visade sig det var redan i måndags det. Patienter och anhöriga har börjat kräkas till höger och vänster. Calici är dom rädda. V.I.N.T.E.R.K.R.Ä.K.S.J.U.K.A.N. Fyfasen. Avdelningen isoleras och alla som inte måstemåste vara där fick gå hem och alla som brukar röra sig mellan olika avdelningar fick också gå därifrån. Jag har visserligen aldrig varit kräksjuk men tänkomtänkomtänkom. Sista dagen. Men vi som hade tänkt ställa till med kalas. Jag och min klasskamrat. Jag skulle köpa vetelängd på vägen som skulle vara godast i världen, och det såg jag att den var. Men jag fick köpa 0 för jag hade inga cash och tanten tog inte kort. Men det är ju tur för jag hade inte velat äta vetelängd för 20 personer och jag skulle inte vilja lämna den till gamarna ensam. Min klassis skulle ta med sig tårta. Det gör hon kanske när hon kommer i eftermiddag. Då blir det kalas bara för henne. Men jag sparar pengar i alla fall.
Denna dag ska jag återupprätta ett lånekort på Lunds Stadsbibliotek eftersom det förra förlorades för cirka 26 månader sedan. Jag måste fira att praktiken är över, att jag klarade tentan i akutsjukvård vars omtenta jag redan börjat plugga till, att det är helg snart, att jag inte jobbar i helgen. Nu ska jag inta dagens andra frukost som tyvärr inte är lika god som bageribrödet på praktiken men det får man ta för en ledig dag.


Kommentarer
Postat av: ida

du är så söt. tack. jag är mycket lugnare nu efter ett mycket välbehövligt friskispass. men du, har du varit på någon av magdalenas pass? fan vilken låg nivå det var alltså. jag var knappt ens trött, jag hade bara mjölksyra i benen. inte superlyckat. men det kan ju ha varit jag som var lite oengagerad idag iofs. nu ska jag duscha och sedan är det världens huvudstäder som gäller igen:)

hur gick det med lånekortet? jag blev så himla inspirerad så jag tror att jag också ska knata dit i nästa vecka. har man lånat böcker måste man ju läsa dem och samlar inte bara på hög som man gör med de man själv äger. och jag vill också vara litterär.

puss

Postat av: ida

magdalena är ung och med ljusbrunt hår io hästsvans. typ.

ikväll blir det utgång i malmö med min gamla klassisar från genus. ska bli ruskigt kul, jag behöver verkligen en utgång! själv då? vad ska du hitta på en dag som denna?

puss

2007-05-05 @ 14:18:47
URL: http://idamariag.blogg.se
Postat av: ida

vad kul att debaser var bra! men varför bongotrummor? sånt där begriper jag mig inte på..

jag förstår att du vill bo i malmö. jag blir mer och mer sugen på malmö nu. känns som att man gjort lund en aning. förr eller senare hamnar jag nog också där:)

jag pallar tyvärr inte promenera något ikväll. jag är så himla trött! men ska du träna imorgon? jag tänkte gå antingen vid 17.30 eller 19.30.

puss

2007-05-06 @ 13:19:00
URL: http://idamariag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback