The sick kids.

Just nu läser jag barnsjukvård 5 poäng. Det har jag valt själv för att utmana mig lite eftersom jag inte alls är någon barnpedagog eller kan kommunicera med ungar på något sätt. Det tänkte jag försöka lära mig nu. Kursen har pågått sedan i måndags och hittills har vi mest fått lära oss att barn tror att dom ska få andas genom en daggmask om man säger att de ska få andas i en mask så på det viset får man inte uttrycka sig, då blir de skraja och drömmer att sängen är full av orm och mask. Stackarna.
Idag utsattes gruppen för ett intressant experiment, vi skulle nämligen fördela nästa termins praktikplatser inom barnjsukvård själva. Man skulle kunna skriva en socialpsykologisk avhandling endast baserad på den timme under vilken detta drama utspelade sig. Den stora frågan var vem i hela friden som skulle drabbas av praktikplatsen på en astma- och allergibarnmottagning i Eslöv. Fel no1: astma och allergi, fytusanvadtråkigt, fel no2: Eslöv, detta helveteshål. Alla vägrade och alla hade sina skäl till varför de var tvungna att praktisera på USiL. Vi tog till fegvarianten och lottade, det var ingen idé att hoppas på att vi skulle kunna fortsätta vara vänner ifall vi skulle diskutera oss fram till en bra lösning. Jag kände på mig att det här var min dag och kanske är det dumt av mig att jag inte köpt en trisslott också, men jag blev dragen som andra namn. Jag valde barnonkologen (cancer). Det kommer bli så jäkla heavy men så jäkla intressant och spännande och lärorikt och jag tror att jag kommer älska det. Och barnen. FInt, mycket fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback