Hästdrömmar

Den 22 september blir en lördag jag sent ska glömma. Då kommer jag nämligen befinna mig på en hästrygg för första gången sedan jag som fjortonåring besökte Island med en vän och hennes familj och alltså självklart var ute på en tur med islandshäst.  Så mäktig en upplevelse blir, I tell you that. Även denna gång är det en islandshäst som kommer få känna min ädla bak mot sin rygg men platsen har förflyttat sig lite närmare, nämligen Blentarp utanför Veberöd utanför Dalby utanför Lund. Jag känner mig redan alldelesalldeles varm inombords.
Befinner mig sedan igårkväll och till och med ikväll i föräldrahemmet. Modern har fyllt år som brukligt är en gång om året, jag gav henne en teaterbijlett till uppsättningen av "Kalla det va fan du vill" av Marjane Bakhtari (chansning på stavningen). Mycket uppskattat blev det och mycket nöjd är jag. Iallafall, tanken var inte att jag skulle lalla om teater utan att jag skulle berätta vad jag hittade i en garderob nere i mammas källare, nämligen mina gamla ridkläder! Som jag använt en enda gång sedan jag slutade rida när högstadiet började och killar blev viktigare. AND you probably don't believe it BUT theystillfit! Om man tummar lite på reglerna vill säga och tänker att knappen längst upp inte är nödvändig att knäppa. På lördag kommer jag alltså se ut som att jag vet vad jag håller på med och det behövs för när man haft hundratals år på sig att lägga av sina hästskills behöver man lite pålåtsasteater för omgivningen. 13 år gamla ridkläder är min teater.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback