JAG HATAR SYDSVENSKAN

brev från mig till sydsvenskan:

"hej sydis.

nu får det faktiskt vara nog. sedan jag för första gången började prenumerera på er tidning för ett par år sedan har det varit lika mycket jobb som nöje att vara prenumerant. inte en enda gång har jag fått tidningen från den dagen min prenumeration har startat och inte en enda gång har ni slutat fakturera mig i tid. emellanåt har det nästan varit en heltidssysselsättning att ringa och mejla er för att ställa saker och ting till rätta.
i månadsskiftet juli/augusti ringde en tjej och frågade om jag inte ville ta upp min prenumeration och gav mig ett ganska bra erbjudande som jag tackade jag till. vi kom fram till att den skulle starta från den 1 augusti. Då jag inte fick någon tidning denna dag ringde jag både tidningsbärarna och sydsvenskan och fick av båda veta att det inte fanns någon prenumerant med mitt personnummer. killen jag fick prata med på sydsvenskan frågade om jag ville ha en prenumeration men jag tackade nej.
idag, den 12 september, fick jag så en tidning på morgonen och frågade mig varför men tänkte inte så mycket mer på det eftersom jag inte ens har tid att läsa den. när jag kom hem från jobbet låg det så en faktura på min dörrmatta som gällde från den 1/9 till den 30/11 2007. hur tänker ni då? att ge mig en tidning jag inte vill ha och fakturera mig i 11 dagar mer än jag ens fått en tidning. det är ju faktiskt helt sjukt. med tanke på vilken stor tidning ni är och hur många prenumeranter ni har så borde ni faktiskt veta hur man sköter sina kundkontakter utan att vederbörande ska behöva bli vansinniga på er. SÅ, sluta genast skicka ut en tidning till mig och makulera fakturan för jag vill verkligen inte prenumerera just nu. och det är synd för sydsvenskan är verkligen en jävligt bra tidning.

hälsningar Liza"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback