överraskningar - och inte

Sammanfattning av praktik i södra Sandby so far. Två dagar  avverkade,  vill inte tänka på hur många det är kvar. Överraskningsmomentet i berättelsen är att trevlighetsfaktorn på hemsjukvården är extremt hög. Det är mycket gemytlig och gullig sammanhållning mellan personalen och alla behandlar redan mig som en i "gänget". Det mindre överraskande är att det är obeskrivligt tråkigt och dagarna är hurlångasomhelst! Verkligen. Igår hade vi två vårdtagare på hela dagen, idag hade vi hela fyra stycken! Imorgon har vi inga planerade än så länge. Its gonna kill me. Jag saknar KAVA så att det nästan skär i hjärtat. Att få sätta kateter känns som en STOOOR och spännande uppgift. Att sitta och glo in i en vägg känns som en väldigt vanligt förekommande uppgift.
Min kropp har berövat mig på energi och hela huvudet känns som en infektionshärd. Inga bananer eller gainomax recovery i hela världen hjälper. Imorgon blir det nog inte fest som det brukar utan snarare makaroner och tv som det obrukar. På lördag är det dags för Uniform att inta Smålands nation  för tredje gången och det kommer bli SÅ fett!

Kommentarer
Postat av: kusinen

hej du är ju aldrig inne på helgon..men jag har fått jobb! sticker till norge på måndag..puss

2007-09-07 @ 20:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback