Som en helg ska vara när en helg är som den borde.

Man kan kalla det präktigt att befinna sig i Hässleholm för andra gången på två veckor men det är faktiskt bara trevligt. Igår var jag och lilla familjen och kollade in Roy Anderssons senaste alster, Du levande. Helt genomfantastisk är mitt omdöme. Roysans bildspråk klår alla andras. Att själv få skapa halva konsten i sitt eget huvud är den bästa inspirationen. Sen blev det mys under filten, rostade mackor och te och ytterligare en film med ett inte lika högt konstnärligt  värde, Mitt stora feta grekiska bröllop.
Idag har vi hunnit med en tur till torget för att handla snorbilliga äpplen vilket är en del i min vuxenplan, att PASSA PÅ när saker och ting är billiga. På torget eller på LIdl. Skämt åsido, jag har aldrig satt min fot på Lidl och tro mig, jag tänker aldrig någonsin göra det. Snart kommer det två vuxna och två små barn på besök. Den ena vuxna är mammas väninna som jag tycker att hon ska flytta ihop med. Den andra vuxna är vänninans dotter som verkar vara världens coola. Ensam med två små barn (helt självvalt) storkollektivboende i Sthlm, genusstuderande. Barnen är säkert sjukkt coola dom också.
Ikväll blir det någon slags häng i Sveriges tredje största stad, i hope for Debaser. Techno! ilovetechno.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback