Att hålla sig hel hela helgen

kan vara en så mycket större utmaning än vad man anar. Jag kör varannan helg varannan vatten och varannan helg inget vatten. Denna helgen blir det mycket vatten. Jag vill inte att det ska kännas som att jag sovit i en bergochdalbana hela natten när jag vaknar imorgon. Jag vill njuta av solen och ljuset (jag räknar med brittsommarkänslor nu när väderprognosen lovat det) jag vill vilja äta och köpa skor. Mitt skoförråd är alldeles förbrukat och alltsomoftast finns det ingenting att ha på fötterna utan ikväll som alla andra kvällar blev det mina gamla samvetsskor som är gjorda av nästan-wellpapp alldeles utgångna och trasiga och har sulor som inte skyddar dom stackars fötterna mot krossat glas utan snarare hjälper glaset in i foten. 
Tapas på Plockepinn är bland det bästa malmö kan erbjuda särskilt med för kvällen helt stört vackra em och alldeles efterlängtade malena. inte kanske jättelämpligt som efterträningenmat som det blev idag, jag slukade kronärtskocka med olivolja och citron, sparris med parmesan, quesadilla med färskost, lax med bbqsås samt nästan en hel pommes inom loppet av nästaningentidalls. 
Nästan det bästa med vänner är när de bjuder på äppelpaj med vaniljglass. Det har hänt mig de två senaste dagarna vilket innebär att jag måste ha de bästa vännerna i världen. Igår hängde jag med sötaste lågstadiekidset i Lund och hans fantastiska moder, idag hade the K K´s slängt ihop en paj lagom till att tapasen passerat våra matstrupar så det var bara att dyka upp och bli matad. 
När vi sittdansat tillräckligt länge och var alldeles perfekt värmda av vin beslutades det enhälligt att retro var ett bättre alternativ än brogatan eftersom detta ställe alltid innebär att man blirsuperdängfullochglömmerbortbådevadmansjälvheterochvadskådespelarenhettesomspeladehuvudrollenititanic. ELLER så krävs det att man är exakt så pass full redan när man kommer dit. Jag kastade inte in handduken först så den pokalen fick jag inte med mig hem men när att titta på sina vänner när de röker är den enda aktivitet som erbjuds så känns faktiskt sängaktivitet i ensamhet mer lockande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback