efter tårt-intoxen

kom vardagen åter. finaste kusinen har firat sin 25 åriga födelsedag som få gjort tidigare. tårta en masse och släktkalas med 100% närvaro, när hände det senast? livet har varit som sju sorters kakor och en av de sorterna stod jag och modern för och bakade biscottis som kusin kan bjuda gäster i sin nya nästanegna lägenhet i finaste malmökvarter. tyvärr var min sociala kompetens tappad någonstans mellan osby och loshult så trots alla mina tidigare erfarenheter av att väderochvindprata gamla släktingar så fick jag inte många ord ur mig igår. stackars mormor. och inte ens bakfylla har jag att skylla på vilket jag haft alla dessa julaftnar då festen den tjugotredje knappt hunnit ta slut innan det fina firandet sätter igång klockan 11 om julaftonsmorgonen. 
Dagens post-arbetsdags-timmar-innan-sömn har varit exceptionellt bra. Äntligen lite kvalitetstid med sambon (nåväl två stycken datorer och en katt trängdes med oss i sängen men quality trots det) fint överraskningssamtal från långtlångtiväg. dessutom har friisgatan äntligen gjort slag i saken och köpt MOGWAIbiljetter till spelningen i köpenhamn den 2 november. fantastiskt ska det bli. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback