Måndag förmiddag 10:15

Och mitt liv har ännu inte blivit vardag. Lediga veckor är till slut den sista lediga dagen innan den första spiken slås i kistan som heter "ditt livs långa arbetsliv". Det börjar imorgon 13:00. Avslutas om 40 år.
Min resa var en guldklimp. Gran Canaria var ingen julgran alls att hänga sig i men varenda öre betalade jag för att få sol. Jag fick sol. I en hel vecka låg jag i solen från 10 till 16. Så okomplicerat livet kan bli om jag så önskar. Låta sitt komplicerade Malmöliv vila och låta allting vara en stund. Göra precis det jag känner för, aldrig någonsin göra något som inte känns lustfyllt.
Det var skönt att komma hem också. TIll vänner som saknat och vänner jag saknat. Efter att i en hel vecka endast småpratat med människor behövs social kontakt. Men nu. När jag vant mig vid detta liv igen, det komplicerade och tankfyllda livet, skulle jag lätt kunna tänka mig att resa iväg igen. Även till Gran Canaria.

Kommentarer
Postat av: kusinen

åh. det låter så skønt. slippa frysa, havet.
stort att du ska børja jobba, du kommer gøra det skitbra..puss

2008-02-04 @ 12:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback