Att förstöra sin balans

Det nya svarta. Att göra många underbara timmars nattsömn till många timmars maniskt vridande och vändande i sängen tar cirka 20 sekunder. Så länge sov jag igårkväll efter en hel dags promenerande och plötsligt fanns inte ordet trötthet längre i mitt vokabulär. Många smarta tankar hinner jag tänka när jag ligger där i min ensamhet och fantiserar kring stort och smått. Idag har jag eftermiddagssovit eftersom det är totalt oundvikligt när jag befinner mig i mitt hem, nästanledig, efter få timmars nattsömn. Den eviga cirkeln återkommer ständigt och jag vet att min kropp inte kommer vilja sova på många timmar än, trots att jag, mitt medvetande vill sova om få timmar än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback