Min alldelesalldeles lediga helg

Och det känns superexklusivt att ha två hela dagar ledigt framför mig. Tyvärr jobbar jag idag, fredagkväll, men ändå! Två sovmorgnar sedan. Som den superstressade storstadsmänniska jag är har jag redan planerat den nästan in i minsta detajl, inget ska lämnas åt slumpen. Dessutom blir dagarna med jobb och slit lite lättare att ta sig igenom när det finns roliga saker att se fram emot. Ikväll blir det fest i universitetsstaden med stort L för första gången på mycket länge, i min gamla lya på blekingska dessutom! Skönt att för en gångs skull slippa springa tidigare från jobbet för att hinna med busskrället, nu blir det långpomenad istället. Imorgon blir det hängpåstan och inflyttningsfest! Så himla schysst när någon annan står för festen. Så många fester på Friisgatan har det inte blivit på sistone. På söndagen planeras brunsch på Debaser, denna omskrivna historia, men tydligen finns det en viss risk att man mister livet redan i kön in så tills dess får vi hitta en plan-B. Nu ska jag kolla in min senaste kärlek, "klass 9A". My neighbours. Love them.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback