inget steg för mänskligheten, ett stort steg in i vuxenlivet för mig

igår lyckades jag förse mig med min första parkeringsbot. det berodde dock inte på att jag gjort någon cool, nonchalant, uppenbar felparkering utan på att jag efter jobbet var ett passivt aggressivt mentalt vrak som vid inikten om att parkeringsautomaten närmast min snälla rättsligt korrekt parkerade bil inte var i funktion sköt betalningen på framtiden och gick hem för att lägga mig och sova. det kostade mig en nätt summa av 500 SEK. pengar som jag kunde köpt 8 flaskor vin eller 1000 tuggummin för. i alla fall 1990. mitt senaste karaktärsbyte var det från realist till lite mer åt det optimistiska hållet och jag väljer att se det som i samhället väl investerade pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback