med en underbar känsla av frihet

jag blir lätt ovän med mina principer och får för mig att det är en bra idé att bryta mot dem. För alltid, för en endaste gång, när nöden kräver eller kanske endast i tanken. Eller för att lättja kan vara så jävla välbehövligt. Bara för att det var möjligt, inte alls för att det var nödvändigt eller praktiskt, fick jag och sweet cherry K för oss Copenhagen-by-car är ett alldeles ypperligt fredagsäventyr. Det är enklare med tåg, det går fortare med tåg, man kan dricka vin om man åker tåg. MEN. Världen ligger lite mer under ens fötter när man har en bil. Musiken och livet blir lite mer... storslaget. För att jag idag dödat minst ett regnskogsträd ska jag inte köpa några mer plastpåsar 2008. 
Dagen har varit som en saga. Nutidsromantiskt storstadshöstväder och solen i ögonen, vyer av landskap så vackra i ljuset. Att inte kunna betala parkeringen med VISA-kort har sin särskilda charm, att växla pengar på banken och få hela summan tillbaks fascinerande. 
Vi har varit på museum och beskådat alldeles verkliga föredettamänniskor och deras organ utställda i all sin prakt på utställningen BODIES. Vi har ätit japansk mat och kommit överens om att det ibland är befogat med springnota (idag var en sådan dag men vi gjorde som våra föräldrar lärt oss och valde att bete oss). Vi har druckit kaffe i solen och konstaterat att det kan vara jävligt underbart att leva ibland. Sen köpte jag ett par skor så att jag ska slippa glas i foten nästa gång jag vill dansa. Sen åkte vi hemåt och fick ett förälskat leende på våra läppar när vi färdades över bron och fick se fantastiska lilla storstadenmalmö närma sig i kvällshöstsolen. Sen blåbärspaj och soffa, tillsammans fortfarande jag och K, såjävlavackerriktigvänskap ÄR.    

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, sweetiepie!

2008-09-06 @ 13:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback