som för att acceptera det faktum att jobbet är en viktig del av mitt liv

valde jag att, istället för att fördjupa mina vänskapliga och släktbundna relationer till andra människor och förtära vad ljufva drycker en lördagkväll kan tänkas ha i sitt sköte, ägna mig åt vad som ska kallas för yrkesutövning. tilläggas kan att det är de första nattliga timmarna någonsin jag fått betalt för att existera om man bortser från det faktum att CSN-bidraget jag fått för att som student ägna mig åt nattlig praktik skulle kunna ses som betalning. MEN. i alla fall. en lördagsnatt på en akutvårdsavdelning vars stora uppgift i livet är att ta hand om befolkning som inte tillämpar varannanvatten-principen i sin alkoholhantering, alternativt tycker att jorden är en alldeles för plågsam plats att befinna sig på och med hjälp av vad som kan kallas för narkotika eller tabletter beslutat sig för att kasta in handduken och gå vidare, skulle kunna bjuda på ett lagom storartat kaos. Så dock ej i detta fall. jag uppskattar det faktum att jag för dubbel lön ägnade mig åt att dricka te och kaffe istället för vin, åt scones och äppelkaka istället för donaubullar och chips, slapp bakfylla och bakfylleångest. fick en ursäkt att trots avsaknad av sällskap ta bilen till land och rikedom och somna raklång på tvären över säng stor som ett helt hav utan att ens behöva flytta tre centimeter åt vänster. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback