hjälp min hjärna.

för att väga upp, eller ner beroende på vilken språkbild som känns rätt, livets saftiga söta frukter som till exempel fin man, fint hus, lovely extended family och to-be-snajdig trädgård så har min hjärna planterat en citron i närheten av någon viktig hormonproducent. Det går inte att njuta av söta frukter alls när belöningssystemet förvirrat sig i anpassningsprojekt, jobbdjäfvulskap och självuppfattningsmissförstånd. Om man kunde samla på stressymtom skulle jag behöva ett nytt vitrinskåp vid det här laget. Ett vitrinskåp i sig skulle visserligen innebära en alldeles egen stressfaktor eftersom det är nästan det värsta jag vet. För att få en fullt fungerande individ att på två timmar nästan närma sig betongväggen behövs bara tio minuters närvaro i svensk sjukvård.Vi samlar flextid och timbankstid och jobbar extra och övertid och räckerintetilländå och blir så jävla ÄGDA av människor som tror att sjukvård fungerar som en fordfabrik. Den bästa no-stressbehandlingen förutom en cd-skiva med valläten skulle just nu vara att få ge sin arbetssituation en rejäl omgång med barndomens traditionella tortyrmetod "tusen nålar". Eller en i alla åldrar gångbar spark i arslet. 
angående anpassninsprojekt så har slutdatumet inte gått ut än och följdaktligen finns det utrymme för ytterligare utveckling innan indikation finns för avvikelserapportering. självuppfattningsmissförstånd är tröttsamt för både inblandade och utomstående och behandlas därför med tystnad. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback