det är enklare så här.



Heremitaget




Peterhof



Peterhof




Peterhof




Det blir knappt mörkare än så här




Någon kyrka. Vi gick in, mamma fick ett huckle att ha i håret. Jag fick ett förkläde som jag genast satte fint över huvudet. Tjocka tanter skrattade och pekade, så tokigt! Jag blev konfunderad av det faktum att ett par byxor inte var tillräckligt utan att jag även skulle undvika att Jesus behövde vara förvirrad över mitt egentliga kön. Då kom en kyrkans man och pekade på min tatuering, sa att jag var en dålig människa och att bilden var en synd. Kallade mig "pacific", vad han nu menar med det,pacifist? fredlig? jo, tack. kanske inte det värsta man kan bli kallad. Han frågade var vi kom ifrån och sa att det inte fanns några kristna i sverige. Tänk om alla kristdemokrater bara var ett skämt, så mycket mer glittrande vore solen då. Tack och hej prästpastej sa jag och gick. 





Ryska motsvarigheten till Villa Villekulla. 


Kvällen bjöd på bästa non-stångby-created Mojito, ryska slims-but-no-slim-cigaretter samt vilse-i-pannkakan-promenad utan karta vilket föranledde samtal till darling som var oroad över mig samt ringde hem till mannen i huset, en 18åring, som i sin tur kunde lugna mamma lite grann. Nu är jag hemma, hel och ren såklart. Nästa gång lovar jag att ta med kartan (enligt mamma kommer det inte bli någon mer gång så länge hon är här...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback